Możliwości rozbudowy sieci ładowania EV
Jednym z kluczowych czynników ograniczających rozwój elektromobilności w Polsce jest niedostateczna infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych.
Obecne braki w liczbie i dostępności stacji ładowania znacząco utrudniają realizację długodystansowych podróży samochodami elektrycznymi,
co stanowi istotną barierę dla popularyzacji tej technologii.
Możliwością rozwiązania tego problemu jest wykorzystanie do rozbudowy sieci ładowania samochodów już istniejących elementów infrastruktury oświetlenia ulicznego.
Taka strategia ułatwia montaż punktów ładowania, eliminując potrzebę czasochłonnych i kosztownych prac związanych z instalacją nowych linii zasilających.
Główne zalety tej metody to:
Obecne braki w liczbie i dostępności stacji ładowania znacząco utrudniają realizację długodystansowych podróży samochodami elektrycznymi,
co stanowi istotną barierę dla popularyzacji tej technologii.
Możliwością rozwiązania tego problemu jest wykorzystanie do rozbudowy sieci ładowania samochodów już istniejących elementów infrastruktury oświetlenia ulicznego.
Taka strategia ułatwia montaż punktów ładowania, eliminując potrzebę czasochłonnych i kosztownych prac związanych z instalacją nowych linii zasilających.
Główne zalety tej metody to:

Przykład istniejącej infrastruktury oświetleniowej w Polsce
Motywacja do opracowania stacji ładowania zintegrowanych z słupami oświetleniowymi staje się oczywista, jeśli przyjrzymy się typowej infrastrukturze oświetlenia zewnętrznego występującej w Polsce. Mamy tutaj przewody o dużych przekrojach 25m/35 m2 pozwalające przewodzić prąd o dużym natężeniu, zatem i zasilić urządzenia wymagające dużej mocy elektrycznej.
W jaki sposób można ją wykorzystać?
Istniejącą infrastrukturę oświetleniową można dostosować do potrzeb ładowania pojazdów elektrycznych na kilka sposobów. Możliwe rozwiązania obejmują: wydzielenie fazy z obwodu oświetleniowego, zastosowanie słupów z wbudowanymi podrozdzielniami sterującymi oraz wdrożenie nowoczesnych systemów zarządzania oprawami. Każdy z tych wariantów pozwala na efektywne wykorzystanie infrastruktury przy minimalizacji kosztów i ingerencji w istniejące instalacje.

Rodzina EV
Wprowadziliśmy na rynek stacje ładowania zintegrowane z słupami i kolumnami oświetleniowymi, zapewniające maksymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni.
Wśród tych produktów można wyróżnić:
Wśród tych produktów można wyróżnić:

SAL EV
Słup łączący funkcję oświetlenia z ładowaniem pojazdów elektrycznych. W smukłej obudowie SAL EV zabudowaliśmy wszystkie komponenty wymagane względem publicznych stacji ładowania, wliczając w to licznik energii elektrycznej zgodny z dyrektywą MID, zabezpieczenia elektryczne, czytnik RFID ułatwiający proces autoryzacji, czy wielokolorową sygnalizację statusu ładowarki. Stacja obsługuje protokół OCPP, umożliwiając w ten sposób integrację z system zarządzania oraz rozliczeń. Jest dostępny w wariancie mocy od 3,7 kW do 22 kW.
KARIN LED EV
Niewielka kolumna oświetleniowa będąca alternatywą dla wysokich słupów. Chętnie stosowana na osiedlach domków jednorodzinnych, przy hotelach, restauracjach i parkingach miejskich. Stację ładowania można zintegrować z zewnętrznym systemem zarządzania za pomocą protokołu OCPP. Oferuje moc ładowania od 3,7 kW do 22 kW. Jej funkcjonalność gwarantuje użytkownikom intuicyjny proces ładowania pojazdów.


KARIN LED EV BASIC
Wersja stacji ładowania opracowana z myślą o użytkownikach indywidualnych. Przeznaczona do użytku na prywatnych posesjach. Nie posiada modułów komunikacyjnych.